Som en motorväg av ljus

Jag läser väldigt många bloggar. Överraskande många är bloggar som jag inte alls förstår varför jag läser dem. De är skrivna av bloggare som faktiskt tror att de gör en skillnad. De är i säkert 99% av fallen tjejer som skriver om kvinnoförtryck. Om någon har lyckats lära känna mig genom åren så vet ni att det är en diskussion jag hatar. Det är bara så otroligt uttjatat. För några år sedan var det helt okej att kalla sig själv feminist, alla gjorde det, män som kvinnor. Sen kom fi in i bilden och förvandlade feminism till mansförtryck. Det är bara hyckleri, allt det dom säger.
Jag känner mig i alla fall inte förtryckt, diskriminerad eller förnedrad. I själva verket har jag (som så många andra tjejer) blivit favoriserade av t.ex. lärare. Vi tjejer är ju så söta och oskyldiga, självklart var det inte Fannie som kastade blöjpulver på Någon, nejnej.

Det här var inte så konstruktivt eller så, men blogginlägg ska inte vara det. Så det så.

Herregud, min blogg är så ful att jag måste sluta förhandsgranska för att inte dö av fulheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0