Ond engelsklärare

Min engelsklärare är verkligen ute efter plåga mig. Vad är egentligen oddsen att behöva svara på frågor och läsa saker högt varje lektion? Den där nej-snart-kommer-jag-behöva-säga-något-rädslan har nästan blivit permanent under engelskan. Jag har problem att prata inför folk på svenska och jag har stora problem med att prata engelska inför folk. När jag hamnar i den situationen så kan jag liksom inte uttala saker, jag försöker vara så snabb som möjligt fast det leder bara till att jag missar nåt ord och vips så fattar ingen vad jag snackar om. Idag fick jag säga tre saker, varav en av sakerna fick jag upprepa två gånger och en annan sak var väääääääääldigt lång. Jag var tvungen att säga allt det, medan många inte behövde säga något alls.

En annan sak: jag undrar lite över tjejerna i Förhäxads åldrande.. Liksom Piper kan stanna tiden, men tiden stannar inte för häxorna. Hon stannar tiden väääldigt ofta. Så dom måste ju åldras snabbare dö i förtid (om man jämför med vanliga dödliga..). Vilken kass kraft.

Förresten, kolla på ordet engelsklärare. Skippa första bokstäverna (spelar ingen roll hur många man skippar) och de sista två, visst är det ett mysko ord?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0