Pretentiöst och otrevligt

Hat är ett väldigt starkt ord, och jag försöker att använda det så lite som möjligt. Men något som jag hatar är folk som tycker att dom är så speciella och har jävligt kass attityd till allt och alla. Folk som skriver på sin blogg (som dom vet att alla läser..) att dom tänker absolut inte slösa pengar på att gå på studentskivan och behöva umgås med sin inkompetenta klass, och att de föraktar de som har föräldrar som betalar för studentmössan och skivan. De speciella är alltid folk som har behandlat resten av klassen som ett gäng dumma femåringar sen dag 1 och valt att umgås med mer intellektuella människor som dom kan diskutera droglagar och att fula människor inte bör få visa sig ute. Folk som på allvar kläcker ur sig saker som "det kanske funkar för sig, men jag som är intellektuell..." är folk som jag bara vill kasta en tegelsten i huvudet på. Vem fan tror dom att dom är? Dom är lika kassa som oss andra, lika mediokra.

Ett långfinger åt döden
Vi gick över lik
Och skylta’ med vår kärlek,
vårt rika inre liv
Men plåtarna till himlen
var slut när vi kom dit
Och priset vi betalat
För att klassas som elit
Var att vi blev som dom andra


(Hälften dom, hälften de... jaja..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0