Matrix

Har filosofi imorgon, vi ska snacka om Matrix. Vi fick en skum fråga och en sida i boken att läsa + nån krönika i nån  tidning. Ehm, jag har aldrig sett Matrix. Har ingen aning om vad den handlar om. Av det jag har läst så har jag förstått att det är nån kille som väljer mellan två piller, men seriöst, man kan ju inte göra tre (?) filmer på det. Så jag ser inte fram emot morgondagens lektion. jag har redan insett att jag inte är en filosofisk person. Jag tycker inte om att flumma om vad verkligheten egentligen är, jag vill bli tillsagd hur saker och ting ligger till. 5+5 blir 10, det kommer aldrig att bli 11. Förhoppningsvis är läraren lite förlåtande imorgon, det är ju trots allt bara andra lektionen.

Kommentarer
Postat av: Manda

Matrix är väl filmen om killen som lever en verklighet, men egentligen så ligger han bara fastspänd med sladdar i huvudet. Hela verkligheten är bara inbillning. Har inte heller sett den, så mini-high five på den XD

2010-08-30 @ 07:29:34
URL: http://blondochsmart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vetenskapsfilosofi?

2010-09-02 @ 15:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0