Nej, nu lyssnar jag faktiskt inte på något

Jag är verkligen inte en stresstålig människa. Igår 17.40 ropade mamma att det var mat och när jag kom in i köket utan smink och iklädd pyjamas så frågade hon om jag hade glömt att vi skulle på teater och bussen gick 18.00. Öhm, ja, självklart hade jag glömt det och fick äta och klä på mig och försöka sminka över det röda och torra i ansiktet på 20 minuter. Var så himla stressad att jag fick liksom kramp i magen.. Men Jane Eyre var så bra, fast ska jag vara ärlig var det roligast att tjuvlyssna på andras samtal. Speciellt ett par som mamma och jag förföljde lite. Jag fattar verkligen inte varför de gifte sig. De avverkade samtalsämne efter samtalsämne och kom inte överrens om någonting och blev mer och mer irriterade på varandra. Haha, var så himla roligt. Sen var det två som satt bakom oss som helt klart inte hade läst boken (eller sett någon filmatisering av den..). Någongång under andra akten så blev det en lite konstig stämning på scenen och vi fick veta att de måste göra en liten paus på grund av tekniska problem. Då började de bakom oss prata om att det där säkert var med i boken. Ja, självfallet, 1800-talet var ju fullt av tekniska problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0