Stockholms stadsmission..

Reklamen för Stockholms stadsmission. Den är så dålig att det är jobbigt att se den. Ett: varför skickar STOCKHOLMS stadsmission brev till NORGES stadsminister, är inte det lite som att klaga hos Argentinas regering om EU-direktiv? Två: "avskaffa hemlösheten", avskaffa är lite fel ord i det här sammanhanget. Får det att låta som om någon bestämde att vi skulle ha hemlöshet. Man avskaffar systembolaget, lagar och sådant, man avskaffar inget som hela tiden var ofrivilligt. Enligt mig i alla fall. Tre: jag får kommunistvibbar. Jag hatar kommunism. Fyra: "svenska folket gör inte tillräckligt mycket" och sen filmar dom några som skålar. Buhu, jag känner mig sååå skyldigt för att jag har råd med vin och har tak över huvudet. Fem: "stadens hemlösa har inte tid att vänta". Varför skickar ni då brev till NORGES stadsminister. Är inte det lite slöseri med tid? Vore det inte lättare att leta upp SVERIGES stadsministers adress, eller varför inte landshövdingens eller vem det nu är som är högsta hönset i Stockholm? Sex: har egentligen inte med reklamen att göra, men deras tidning, Situation Stockholm. Har ni läst den? Ojoj, det var några minuter av mitt liv jag aldrig kommer få tillbaka. Det senaste numret ligger alltid på vårt vardagsrumsbord. Har aldrig sett någon läsa den. Den köps av skuldkänslor. Jag har lite problem på företag/organisationer som satsar på skuldkänslor.

Uppdatering: Sju: en reklamfilm?! Reklam är inte billigt. Kunde dom inte ha hjälpt några hemlösa för dom pengarna? Skenheligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0