Lyckades rösta

Har röstat, lika tafatt och bortkommen som varje förstagångsväljare (trots att jag faktiskt är andragångsväljare). Började bra redan från början. Först såg jag inga valsedlar med partinamn som jag kände igen, bara en massa med helskumma namn. Sen fattade jag inte att de olika valen har olika färg (kunde INGEN ha sagt det?). Till slut fick jag tag på en folkparti (riksdag) och två moderat (de andra valen) och gick till mamma som tålmodigt hade väntat på mig på andra sidan kön till valsedlarna. Då börjar hon snacka om att man ska ta en valsedel av varje, för att inte folk ska se vad man röstar på. Är inte det lite väl paranoid? Jag får väl ta risken att bli lynchad. Inte ens i röstningsrummet fattade jag att valsedlarna hade olika färger, så jag fattade inte hur de skulle kunna se skillnad på valkuverten. De såg ju exakt likadana ut. Personröstade också. Jag har ingen aning om vilka jag röstade på, men de lät trevliga i alla fall.. Gick sen till mamma som ännu en gång tålmodigt hade väntat på mig vid kön till valurnorna. Då precis när det är min tur att lämna kuverten så säger mamma att man måste klistra igen dom. Jag försöker börja slicka och tappar allt jag håller i. Börjar krypa runt på golvet för att hitta mina kuvert. Vet sen inte vad jag ska lämna fram till valmänniskan, jag tappar legget. Kön bakom mig växer. Personen med röstlängden (?) påpekar att jag att jag har ett annorlunda efternamn, no shit, Sherlock. Äntligen klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0