Mamma, kom hem

Pappa har varit hemma i ungefär ett dygn. Det här bara går inte. Mamma och Erik åkte upp till Jämtland och till älgjakten i torsdags, och pappa åkte till landet på onsdagen. Fast han kom hem igår. Hur det där kan vara min far som jag har blivit uppfostrad av och bott med i hela mitt liv är helt otänkbart. Enligt honom är ingenting jag gör rätt. Jag kan inte välja rätt mjölkpaket, packa matkassen rätt eller steka korv. För tydligen är det heeeeeeeeeelt omöjligt att steka frysta korvskivor. Han får steka sin jävla korv själv. Jag har inte haft något att säga till den där människan de senaste tio åren. Vi bara gnäller på varandra. Han gnäller på att jag inte kan göra något rätt, jag gnäller på att han är en otrevlig domedagsprofet. Och då och då försöker bara påbörja ett samtal genom att påpeka att det stora trädet på väg till tunnelbanan har klivit beskuret. Hjälp, vilka intressanta samtal. Det är så man märker att stämningen är obekväm. Mamma kommer hem typ på lördag. Det här kommer bli en fasansfull vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0